referenssejämme

yrityksen strateginen kehityssuunnitelma
- case erämaahotelli Kirikeskus

Toteutimme Erämaahotelli Kirikeskukselle kokonaisvaltaisen strategisen kehitysprojektin, jossa tavoitteena oli luoda yritykselle paremmat lähtökohdat kannattavaan liiketoimintaan koronaviruksen jälkeisessä ajassa.
Lue lisää

uusien kalastusmatkailupalveluiden ideointi ja tuotteistaminen innovaatiosetelillä
- case Posioutdoors

Posioutdoors tarjoajaa erilaisia kalastuspalveluita ja opastuksia Posiolla ja räätälöityjä kalareissuja aina Pohjois-Norjan jokiseuduille asti. Aloittava matkailuyritys halusi saada vauhtia uusien kalastuspalveluiden kehittämiseen tavoitteena saada palvelut myyntiin omille verkkosivuille.
Lue lisää

MARKKINAKARTOITUS ALUEELLISESTA MATKAILUSTA
-case visit vaasa

Visit Vaasa on Vaasan seudun alueellinen matkailuyhtiö, joka tarjoaa matkailuneuvontaa, markkinoi ja koordinoi alueen matkailua kokonaisvaltaisesti. Visit Vaasalla oli tarvetta ymmärtää paremmin kesämatkailijoiden tarpeita matkailupalveluiden kuluttamiseen liittyen.
Lue lisää

palveluiden kehittäminen ja sisältösuunnitelma nettisivuja varten
- case Eräkahvila Tykky

Eräkahvila Tykky on tunnelmallinen kotakahvila, joka sijaitsee Riisitunturin kansallispuiston välittömässä läheisyydessä. Yritys halusi kehittää palveluitaan ja nettisivujen sisältöjä vastaamaan yksittäisten retkeilijöiden sekä myös ryhmien tarpeita.
Lue lisää

asiakastutkimus
- case Kota-Husky

Toteutimme Suomen aidoimmalle ja sympaattisimmalle huskytilalle Kota-Huskylle laajan liiketoiminnan kehittämisprojektin, jossa kehitimme heidän kanssaan toista kymmentä uutta palvelukonseptia. Ensimmäinen askel projektissa oli asiakasymmärryksen kartoittaminen yrityksen kuluttaja- ja yrittäjäasiakkailta.

Laadimme kuluttajasegmentille kolme erillistä kyselyä. Yhden suomenkielisille asiakkaille, yhden englanninkielisille asiakkaille ja yhden yrityksen suomenkielisille someseuraajille. Noin 200 vastaajan joukosta saimme erinomaisen polttoaineen uusien palveluiden tuotteistamiselle.

B2B kohderyhmälle toteutimme haastattelututkimuksen suomeksi ja englanniksi, jonka perusteella loimme ymmärryksen erityisesti yritysmarkkinaan kehitettävien palveluiden taustaksi.

Kokonaisuudessaan kerätty laaja tutkimusaineisto loi erinomaisen pohjan tuotteistustyölle, jonka tuloksena yritykselle syntyi monia uusia palveluita monipuolistamaan yrityksen palvelutarjoamaa haastavassa koronapandemiatilanteessa.

markkinatutkimus tieisännöinnistä
- case Lapin Matkametsä

Itälappilaiselle metsä- ja tieurakoitsijalle toteutettiin laaja markkinatutkimus uuden palvelukonseptin markkinapotentaalin ja asiakastarpeen kartoittamiksi. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää Itä-Lapin ja Koillismaan alueen maanomistajien tarpeita tieisännöintiin liittyen. Suomessa ja myös tällä alueella on merkittäviä määriä metsäteitä, joiden hallinnointi kuuluu osin järjestäytyneille ja osin järjestäytymättömille tiekunnille.

Suoritimme alueen kaikkien maanomistajien keskuudessa laajan markkinatutkimuksen, jossa kartoitimme tieisännöinnin nykytilaa ja mahdollisia kehityskohteita. Tavoitteena oli luoda yritykselle tietoa tieisännöintitoiminnan tarpeellisuudesta ja kannattavuudesta alueella.

Tutkimus toteutettiin kohderyhmän demografia huomioiden kirjeitse lähetetyllä tutkimuksella, johon saatiin vastauksia vastauslähetyskuorissa ja sähköisen lomakkeen kautta. Lähestyimme kaikkia alueen metsänomistajia kirjeitse lyhyellä markkinatutkimuksella, johon vastaaminen ei ollut liian työlästä. Saimme yhteensä yli 200 vastausta, joiden perusteella asiakkaamme sai riittävän ymmärryksen alueen markkinapotentiaalista.

markkinatutkimus keramiikka-alalle
- case Kirikeskus

Hotelli Kirikeskuksen yhteydessä toimii korkeatasoinen Arktinen Keramiikkakeskus, jolle rakennettiin harrastajia ja ammattilaisia palvelevia palvelukokonaisuuksia. Tämän työn taustalle suoritettiin laaja ja monimenetelmäinen markkinatutkimus suomalaisesta keramiikka-alan koulutustoiminnasta.

Ensin haastattelimme noin 10 suomalaista alan huippuasiantuntijaa ja kävimme heidän kanssaan läpi ajatuksia suomalaisen keramiikka-alan tulevaisuudesta. Tämän jälkeen benchmarkkasimme kymmeniä suomalaisia ja kansainvälisiä vastaavia toimijoita – eli paikkoja, jotka järjestävät keramiikka-alan residenssejä ja kurssitoimintaa. Seuraavaksi haastattelimme yli 30 suomalaista alan opettajaa ja teimme laajan kyselytutkimuksen, johon vastasi noin 750 suomalaista keramiikka-alan harrastajaa ja ammattilaista.

Tuloksena syntyi kattava kuva suomalaisesta ja kansainvälisestä keramiikkakurssimarkkinasta. Tutkimukset toimivat pohjana Arktisen keramiikkakeskuksen palvelutarjonnan kehittämisessä, kuten harrastajille suunnatun kurssitoiminnan suunnittelussa.

digitaalisen palvelukonseptin kehittäminen
- case Luovien agenttien toimisto oy

Luovien Agenttien Toimisto Oy halusi apua uuden palvelukonseptinsa kehitykseen, etenkin konseptoinnin ja tuotteistuksen osalta. Uutta palvelukonseptia kehitettiin etenkin B2B-markkinaa ajatellen.
Lue lisää